Nyckelord: dataspelsbranschen

Filtrera

Därför har dataspelsbranshen fel när de säger att lootlådor är till för att ge spelare en bättre spelupplevelse.

Bristen på arbetskraft hindrar ännu snabbare utveckling.

Thomas Arnroth lämnar EA:s och Activisions jättemontrar på Gamescom, och upptäcker en strävsam spelindustri präglad av drömmar, tacos och tequila.

Nästan fördubblad omsättning på ett år, och Minecraft- och Candy Crush-studiorna Mojang och King dominerar.

Spelförsäljning på fysiska skivor går mot en dyster framtid.

USA gillar skivor och butiker, medan FZ och Norden har hoppat på det digitala tåget.

2012 var det bästa året någonsin för svenska spelutvecklare, slår en ny rapport fast.

Thomas Arnroth lyfte fram en teori om att jämställdhetsfrågan inte var viktig för den svenska spelbranschen. Nu kommer svaret: Den är oerhört viktig.

När Dataspelsbranschen bjuder svenska spelutvecklare till utbildningsdag om det glödheta ämnet jämställdhet blir uppslutningen... sval. Obegripligt, tycker Thomas Arnroth.

Sida 1