Det svenskutvecklade, fysikbaserade spelet Teardown har redan röjt stora framgångar, och enligt spelets skapare, Dennis Gustafsson, är multiplayer något som de nu tittar på. De jobbar faktiskt aktivt på att få det att funka, men med tanke på hur förstörbar spelvärlden är blir det mycket data som måste synkas mellan spelarna, så att till exempel ett specifikt hål i en vägg syns för båda spelarna.

Utöver det säger de sig ha en rad andra häftiga saker på gång till spelet som de inte kan prata om nu. En kommande funktion är dock ett spelläge där man kan lägga till geometri på existerande banor. Han liknar den vi den existerande sprejburken, fast med 3D-färg. I videon nedan använder han den till exempel för att skapa ett träd.

De som väntar på ett helt nytt spel från Tuxedo Labs lär dock få vänta ett tag, eftersom de efter släppet av Teardown-expansionen Art Vandals beslutade sig för att vänta med framtida projekt, för att istället fokusera på att vidareutveckla Teardown.

Tack, Pcgamer.