Id Software tar sig i kragen och gör ett ordentligt Doom-omslag

Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av Exxo:

Den ursprungliga bilden, längst ned, var ju onekligen snyggast.

Trodde faktiskt att de översta bilderna bara var ett skämt.

Har du nyktrat till nu?

Jag var faktiskt helt seriös.

Medlem

Ser ut som att de klippt in texten Doom på någon gammal koncept-art bild till Halo

Medlem

Något som ser ut som ett albumfodral till ett soppigt deathmetal band från 90-tallet och oinsperirad fanart med något slabbigt rött filter.

Yay =|

Kan ju likväl behålla orginalet med spacemarine snubben som blir urinerar på. Det säger ju mer om hur spelet kommer se ut.

tycker min ide är bäst..en bild på en BFG vore bäst


signatur

New life, New hope

Medlem

Tycker inget av alternativen var någon höjdare faktiskt kan dom seriöst inte göra bättre än så där? vilket skämt alltså...

Medlem

Alternativ två är väl i sammanhanget bäst i min personliga mening. En vink till originalet, om än lite väl uppenbar, med clean om än inte så kreativ layout. Originalet var bättre layout-mässigt men likheten med alla andra fps-fodral dödade känslan direkt.

Alternativ ett ser ut som ett omslag till något norrländskt black metal-band, formgivet av Johannes, 17 år - även känd som "Blood Destructor", leadgitarrist i sitt band "Corpselicking Defiler-Tyrant" som han spelar med två gånger i månaden i föräldrarnas källare. Lukten av Monster energidryck, tjuvrökning och tonårssvett genomsyrar atmosfären, jag kan förnimma den ända hit. På en skärm, flottig av chips- och spermaklädda fingertoppar, tillhörandes en bärbar gamingdator från typ MSI eller något annat varumärke utan känsla för stil och finess kan man skymta denna "design" i fönstret av en illegalt nerladdad version av Adobe Photoshop. Bakom detta kan man skymta webbläsaren, fylld till bredden av google-bilder sprungna ur sökresultatet "demon satan cool picture". Resten är historia.

TL;DR - Alternativ ett är ett skämt.

12
Skriv svar